Wat is je zoekmachinestrategie?

Elk bedrijf of merk heeft een marketingstrategie. Toch? Daarin staat wat je communiceert op welke manier en naar welke doelgroepen. Ook zaken als zoekmachinemarketing en bijvoorbeeld content marketing komen hierin terug. Kortom: welke kant ga je op met SEO en SEA? Wij zijn jouw zoekmachine specialist om je de helpende hand te bieden.

Je strategie bepaalt de invulling per middel. Daarom denken we altijd proactief met je mee op elk gebied. Bijvoorbeeld over de contentkalender en de verhouding tussen, Paid, Owned & Earned media. Heb je hier vragen over? Laat het ons weten en je krijgt direct een concreet antwoord!

De balans tussen SEO en SEA

Het liefst zou ieder bedrijf alleen maar organisch gevonden worden. Want dat betekent minder geld naar zoekmachine advertenties. Dit is echter in de praktijk vrijwel onmogelijk. Er is altijd een balans tussen SEO en SEA. Die heeft vooral te maken met autoriteit, historie en concurrentie. Waar zoekt je doelgroep op, hoeveel anderen bieden hier content voor en hoe belangrijk ben je in deze branche? Op dat soort vragen geeft onze zoekmachine specialist je graag antwoord.

In de beginperiode gaat je budget logischerwijs vooral naar SEA, maar gaandeweg merk je dat je SEO-inspanningen effect hebben. Zie bijvoorbeeld de onderstaande afbeelding, waarbij PPC staat voor ‘pay-per-click’.

De juiste SEO-tools zijn het halve werk

Als ervaren zoekmachine specialist hebben wij natuurlijk talloze tools die je helpen bij je SEO. Naast het onmisbare Google Search Console hebben we er nog veel meer. Denk daarbij aan keywordanalyses, technische optimalisaties en linkprofielcheckers. Onze specialisten weten precies waar ze moeten zijn om de juiste informatie voor jouw situatie te scoren. Zo helpen we je verder met zoekmachine optimalisatie!

Linkbuilding om autoriteit op te bouwen

Als je wilt scoren in Google draait alles om relevantie en autoriteit. Je moet in principe bewijzen dat je bezoekers vanuit de zoekmachine waard bent. Als specialist helpen wij je daarbij. Door op je eigen site dingen aan te passen, door Google Ads in te zetten én door een goede linkbuildingstrategie. Enerzijds heb je relevante content nodig en anderzijds goede links daarnaartoe. Zo bouw je autoriteit op in de organische zoekresultaten. Daar gaat tijd overheen, maar het is zeker de moeite waard.

Zo zetten we SEA in voor je:

  1. Opzetten (online) marketingstrategie
  2. Uitzoeken op welke termen je doelgroep zoekt
  3. Campagnes opzetten in Google Ads
  4. Kwaliteitsscore optimaliseren
  5. Doorklikratio optimaliseren
  6. SEA-budget afbouwen ten gunste van SEO

Neem voor meer informatie snel contact met ons op doormiddel van ons contact formulier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *